Stapels papieren aan administratie is nú verleden tijd
Administratie, we kunnen wel stellen dat dit de minst favoriete taak is van vele veehandelaren. Vooral na een dag hard werken is het nou niet echt iets om naar uit te kijken. Helaas is het verplicht en kom je er niet onderuit. Ook uitstellen maakt de berg papieren alleen maar groter en kost aan het einde van de streep nog meer tijd. Uitbesteden is altijd een optie, maar wat als er een makkelijkere én goedkopere optie is?
Kostbare uren
Vee registreren en aanmelden, het uitwisselen van (slacht)gegevens, ritten inplannen, facturatie en ga zo maar door. Het is een kleine greep uit de verschillende administratieve verplichtingen van een veehandelaar. De verscherpte regelgeving binnen de EU maakt het ook niet eenvoudiger. Constant komen er nieuwe regels bij. Je raakt dan snel het overzicht kwijt. Iets wat juist zo belangrijk is bij de administratie.
Zelfs wanneer je wel een goede manier hebt gevonden voor het verwerken van de administratie, is het een tijdrovende taak. Het kost uren aan werk en levert in verhouding weinig op. Dat moet anders kunnen. Sneller.
Weg met al dat papier. Automatiseren die handel!
Werken met pen en papier voelt voor velen erg vertrouwd, maar ook daar zitten problemen in een klein hoekje. Gegevens kunnen onleesbaar zijn of zelfs zoek raken, wat het verwerken van de administratie verhindert. Ook de risico’s bij bijvoorbeeld brand zijn niet te overzien. Wanneer de gegevens niet online zijn opgeslagen, ben je alles kwijt. Gelukkig overkomt het niet iedereen, toch zijn het zaken om serieus over na te denken.
Het automatiseren van de administratie kan vele problemen wegnemen. Het zorgt ervoor dat gegevens altijd veilig zijn opgeslagen en het makkelijk uitwisselbaar is met andere veehandelaren. Ook kost het veel minder tijd. Oormerken zijn eenvoudig te scannen met handscanners en met één klik op de knop worden de gegevens doorgevoerd. Dat, en genoeg andere handelingen kunnen automatisch uitgevoerd worden zodat je er zelf geen omkijken meer aan hebt. Je houdt zelfs tijd over! Tijd wat je kan stoppen in belangrijkere dingen.
Bij TwaKa hebben we een software-pakket welke speciaal is ontwikkelt voor de veehandel. Door onze jarenlange ervaring binnen de branche, weten we dan ook precies wat er nodig is. Toch werkt elke veehandelaar op een andere manier wat betekent dat niet iedereen hetzelfde nodig heeft. Bij TwaKa kan je daarom je eigen pakket samenstellen met modules die je daadwerkelijk gaat gebruiken. Geen onnodige kosten voor software met overbodige programma’s. Wij zorgen ervoor dat u uw administratie kunt automatiseren op een makkelijke én betaalbare manier.
Meer infoMeer weten?
Benieuwd hoe Veehandelaren TwaKa gebruiken in de praktijk? En wat het ze nou écht oplevert? Download dan nu onze whitepaper en lees het interview met De Keizer Vee. Een veehandel-bedrijf uit Oud-Albas welke dagelijks de voordelen van automatisering ervaart. Ze zijn al jarenlang een trouwe klant en zouden TwaKa bij iedereen aanraden.
‘Zelfs wanneer concurrenten TwaKa gaan gebruiken schaadt dat ons als bedrijf niet. Het is juist een win-win situatie.’ – Marco de Keizer
Download whitepaper